Okul/kurum eylem planının geliştirilmesi ve uygulanmasında, okul/kurum rehberlik ve psikolojik danışma servisi, şube, branş ve zümre öğretmenleri, yönetim, öğrenci temsilciliği ve okul-aile birliği arasında gerekli koordinasyonu sağlamak,
İl/ilçe milli eğitim müdürlüğünün eş güdümünde sağlık, sosyal hizmet, emniyet, üniversite, sivil toplum kuruluşları, eğitim sendikaları gibi birim, kurum ve kuruluşlarının desteklerini almak,
İl/ilçe eylem planları çerçevesinde okul rehberlik ve psikolojik danışma servisi, rehberlik ve araştırma merkezleri müdürlükleri ile koordineli olarak okul/kurumunda programların yürütülmesine uygun ortam hazırlamak, personelin görevlendirilmesi, toplantıların düzenlenmesi hususlarında her türlü kolaylığı sağlamak,
Şiddete neden olabilecek risk faktörlerini, okul-öğrenci-aile-çevre özelliklerini dikkate alarak (bilimsel ölçme tekniklerinden yararlanılarak) belirlemek ve bu faktörleri ve/veya etkileri en aza indirecek tedbirleri almak,
Öğretmenler, öğrenciler ve ailelerin psikososyal olarak gelişimlerine yönelik hazırlanan rehberlik ve temel önleme programları, diğer rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, sosyal etkinlikler, spor ve serbest zaman etkinliklerini bütünleştirerek okulda olumlu psikolojik ortamı oluşturmak,
Okul irtibat görevlisi bilgilerini güncellemek,
Okul eylem planı hakkında tüm okul personelini, öğrenci velilerini bilgilendirmek,
İl/İlçe eylem planları çerçevesinde; okul rehberlik ve psikolojik danışma servisi, RAM ile koordineli olarak okul/kurumunda programların yürütülmesinde uygun personeli görevlendirmek, eğitim-öğretimi aksatmayacak şekilde toplantılar düzenlenmek, bu konuda gerekli koordinasyon ve işbirliğini sağlamak,
Güvenlik kameraları (yok ise) takmak ve bakımını yaptırmak, kullanılır halde olması sağlamak,
Okul çevresi ile yol güzergâhlarının aydınlatılmasının sağlanması için kurumlarla işbirliği yapmak,
Öğrenci velilerinin ev, işyeri, GSM telefon bilgileri ile resmi yazışma ve elektronik posta adresi bilgilerini güncel tutmak,
Okullarda spor, sosyal etkinlik alan ve araç-gereçlerini, öğrencilerin kullanabilecekleri durumda, sürekli hazır bulundurmak,
Ekonomik nedenlerle okula devam edemeyen öğrencilerin; okul aile birliği, sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakfı, gönüllü yardım kuruluşları ile işbirliği yaparak, gereken yardımların yapılması konusunda çalışmalar yapmak,
Sınıf rehber öğretmenleri/okul rehber öğretmenleri tarafından; "Çocuk Hakları Sözleşmesi", "Çocuk Koruma Kanunu", "Kadına Ve Çocuğa Yönelik Şiddet", madde bağımlılığı, parçalanmış aileler konularında öğretmenlere, öğrencilere, velilere eğitim vermek, materyal hazırlamak, 22- Okul-aile birliği toplantılarında, okul eylem planı çalışmalarına yer vermek, veli toplantılarında şiddet konusunu gündeme alarak işlemek,
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Okul Yürütme Komisyonunda, sınıflarda şiddete eğilimi olan öğrencilerin durumunu mutlaka detaylı olarak görüşmek ve bireysel olarak önlemler almak, bu öğrenciler ile ilgili olarak ev ziyaretleri yapmak,
Okullarda bulunan rehber öğretmenlerden (formasyonu uygun olanların), öğrencilere psikolojik danışma ve grup rehberliği çalışmalarını yapmaları, gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşlara yönlendirilmelerini sağlamak,
Öğrencileri, sosyal faaliyetlere yönlendirmek,
Öğrencilerin aileleri ile bireysel görüşme yapmak, veli eğitim ihtiyaçları göz önüne alınarak, eğitim seminerleri vermek,
Okul ve sınıf kurallarını, okul idaresi, öğretmen ve öğrencilerin katılımıyla belirlemek ve bu kuralların uyulmasında titizlik göstermek,
Okul giriş ve çıkış saatlerinde çevreyi kontrol altına almak, bu konuda güvenlik güçleri ile işbirliği yapmak, gerekli desteği sağlamak,
Cinsel istismara ve şiddete maruz kaldığı tespit edilen öğrencileri, ilgili yerlere, en kısa sürede bildirmek ve yönlendirmek, takiplerini yapmak,